Omr i såså

Ja, det åt vi till middag härom kvällen. Iallafall enligt Maja. :-D
Fast egentligen var det fisksoppa med räkor...

Maja kom in till mig i köket när jag stod och skalade räkorna. Hon pekade på tallriken där de skalade räkorna låg och utbrast "Omrar!" (= ormar) för det var det hon tyckte de såg ut som. *hihi* Jag kunde inte annat än att skratta lite åt henne. :-)
Fast Maja var inte så förtjust i "omrarna" trots att hon smakade på dem två gånger så var det äckligt båda gångerna...

Maja är lite rolig när det gäller vissa ord, för hon kastar liksom om bokstäverna som i tex "omr". (kommer inte på de andra just nu, men jag får skriva in dem när de dyker upp igen)

Hade värsta flaxen idag med när jag och Maja var på torget för att handla lite, för på leksaksaffären hade de 25% rabatt på allt LEGO!!! Och vi hittade "Hajattack" och polisbilen som Maja önskar sig när hon fyller år, så jag passade på att köpa dem! Betalade ca 200kr för båda istället för ca 280kr! Och som tur var sov Maja när vi kom hem så vi kunde gömma undan dem utan att hon blev helt hysterisk. För hon tjatade en massa om att "öppna lego" efter att jag hadlat dem...

Och snart kommer mormor och moster Anna och hälsar på. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0