Inte så mycket pyssel på sistone

Har inte riktigt orkat och hunnit, men jag har iallafall gjort färdigt kortet till min brors bröllop 3/8 samt gästboken som jag blivit ombedd att göra, men de kan jag inte visa än... ifall de råkar titta in i min blogg innan dess... :) Skönt att ha det gjort i tid iallafall! :)
Apropå bröllopet var Cajsas mamma här igår med Majas brudnäbbsklänning och hon blev SÅÅÅÅ söt!!! :D Det tyckte Maja också, så förhoppningsvis blir det inga problem att få på den när det är dags (hon kan ju vara liiiite kinkig när det gäller kläder...).

Kan dock visa några grejer som jag gjorde för ett tag sen:

image325
Den här är gjord till Scraputmaningens utmaning i förrgår att inspireras av ett bokomslag. Jätteskoj tycker jag och känner mig rätt nöjd med den också! :D

Sedan har jag gjort den här till "Hitta storyn" hos SU i måndags, där titeln skulle vara "Jag är beroende av..." så jag gjorde en sida om Majas gosedjurs-beroende :D
image326

Hos Kort i Fokus har vi nu lite sommarlugnt i några veckor, men det betyder inte att det inte kommer några utmaningar, lite färre bara. :) Veckans tema hos KiF är "Semester" och till det har jag gjort det här somriga kortet:
image327
Den härliga stämpeln lånade jag av Fialisan på OrustScrap. Tack så mycket! :)

Apropå OrustScrap så kan jag passa på att visa några bilder därifrån som jag äntligen la in på datorn häromdagen. De är tagna av Daniel (nej, han var inte med och scrappade *hihi*, men han följde med Tomas för att hämta upp Isac så att Vicki skulle få nåt gjort). Hihi, Daniel sa något i stil med att "Det här ser ju nästan ut som ett LAN" när han såg hur det så ut på en scrapträff. *hihi* Han verkade inte tycka vi var särskilt konstiga iallafall. :D
image328
image329
Det blev inte så många foton, men Kada har lite fler i sin blogg om ni är nyfikna. :)
Tröjan jag har på mig är stämplad med foamstamps och textilfärg samt handmålade snurklor. Enkelt sätt att piffa till en gammal tröja (och samtidigt täcka över knäppa fläckar som inte går bort i tvätten...).
Bredvid Vickis axel skymtar man min nya fina stämpelförvaring för omonterade stämplar. :D Det är en söt kraftig papplåda som jag hittade på Åhlens för 40kr med gulliga djur på. I den har jag laminerade A4-ark i olika färger som jag sorterat upp de flesta av mina omonterade stämplar på. Funkar bra än så länge tycker jag och känns smidigare än alla CD-fodral (det blev ju endel...).

Nu måste jag gå och se vad barnen hittar på för bus... ;-)
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jennie Simmat

Vilka jättesnygga layouter du gör!!! Tack för kommentaren i min blogg, alltid lika kul!!!
/Jennie

2007-07-12 @ 19:02:50
URL: http://simmat.blogspot.com
Postat av: Emilia

Great layout! I love it!

2007-07-14 @ 07:41:00
URL: http://emilytwn.blogspot.com/index.html
Postat av: Lauritzmarlen

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2008-10-15 @ 10:36:42
URL: http://lauritzmarlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0