Lägesrapport #2

Vilken dag altså!!!

I förmiddags var jag iväg till BM för rutinkoll, men det visade sig att bebben troligtvis låg på sniskan... så det blev hem och hämta barnen hos barnvakten, kånka iväg till barnvakt nr2, göra ett litet ultraljud för att konstatera att visst låg bebisen på tvären i magen istället för upp och ner! Sedan blev det till att ringa förskolan och säga att vi blir sena till inskolningssamtalet för Maja, hämta barnen igen, ta en snabbis förbi McD och slänga i oss lite lunch för vi var vrålhungriga! och sedan vidare till förskolan!

Väl på Igelkotten, som avdelningen heter, gick allt jättebra och jag kunde knappt få Maja därifrån, så det blir nog inga problem med inskolningen för henne tror jag. :-) Hon ska bara gå 15h/v men det blir nog bra både för henne och mig tror jag. :-)

Efter jag lyckats få barnen från förskolan var vi tvugna att handla lite nödvändigt, typ bröd och youghurt och sånt, så när jag äntligen var hemma så var jag HELT slut och hade såååå ONT!!! (och har rätt ont fortfarande) Usch! Inte den dagen jag hade planerat direkt! *suck*

Så på måndag morgon ska vi till förlossningen och så ska de se om de ska/behöver göra något åt min lilla bus-bebis. Har läst igenom pappret jag fick från barnmorskan nu angående mitt sjukhusbesök på måndag och det stod att har den vänt sig rätt innan måndag igen så behöver de inte göra något mer än att kolla att den ligger rätt, annars förstod jag enligt lappen att de försöker vända på den, går inte det så planerar man antagligen in ett kejsarsnitt framöver (oftast 7-10 dagar innan BF), om vändningen går bra däremot så stod det att den brukar ligga kvar åt rätt håll sedan och komma ut som vanligt. Så vi får helt enkelt se hur läget är på måndag. :-)

Nu ska jag ta det luuuugnt resten av veckan! Hoppas den bestämmer sig för att vända sig tillrätta under helgen. :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa Nilsson (LisaMattias)

Min förste låg också fel i slutet, men vi hade också en helg på oss innan kontroll, och jag puttade och busade som bara den på magen, och efter helgen låg han rätt... Vet inte om det gjorde någon skillnad, men det var skönt att slippa snitt!! Lycka till med allt som väntar!!
Kraaaaam!

2007-09-07 @ 00:06:05
URL: http://lisamattias.blogg.se
Postat av: Anneli

Åh stackars dig Kicki! Det är så kämpigt med små bäbisar. Men vad härligt när den är ute!!
Va kul att Maja ska till förskolan coha tt hon gillade det. Det blir nog mkt bra för er allihopa. Hoppas vi ses snart Kraaaaamar

2007-09-07 @ 11:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0