Lägesrapport #5

Näpp, ingen bebis än, tyvärr! Men jag hoppas verkligen det blir snart!
Har värkar till och från men inget ordentligt. Visserligen var vi inne än sväng på sjukhuset igår morse igen. Men det var för att jag hade så hiskeligt ont, på ett sätt som jag inte kände igen. Så de ville att jag skulle komma in så att det kunde kolla att allt var ok. Bebisen mådde bra och de kom fram till att mitt ont troligtvis hängde samman med min foglossning (i kombination med värkar), jag var ute på en promenad själv kvällen innan och var helt mör sedan, så det kanske påverkade lite... Efter att ha varit på sjukhuset en stund så gick det över (som tur var, för FYYYY vad ont det gjorde!), så då fick vi åka hem igen. Det enda positiva var dock att det hänt liiite mer än i söndags, det var lite mer öppet och när hon "grejade runt" lite för att försöka hjälpa till kom det lite färskt blod (vilket var bra sa de).
Så nu är det bara att vänta och se... *suck*

Angående lägenheten har vi inte hört nåt mer än, så jag tänkte jag ska ringa och kolla läget idag när de har telefontid på bokontoret. *hoppas*

Tusen tack för alla grattis jag har fått sedan förra inlägget!!! Det har verkligen gjort mig jätteglad!!! :D

Nu ska jag äta färdigt min frukost och tvätta av Elias hans youghurtkladd. :)

Uppdatering #1 - Pratade med ansvarig hos vårat bostadsbolag för en stund sedan och tyvärr har lägenheten gått till dem som stod innan oss på kön... *buhuhuhuh*  Så våran "drömlägenhet" får vi vänta på ett tag till tyvärr. Hon sa att det var den enda av den sorten som kommit upp i år så det kunde säkert dröja en 2-3 år till innan en sådan dyker upp igen *suck*, så vi kanske får nog nöja oss med en annan sålänge, men först gäller det att hitta en, ev finns det en lägenhet som är en storlek större än den vi har nu i vårat hus som kommer bli ledig... :D

Kommentarer
Postat av: Emilia

Åh, vad jag hoppas att det händer mer snart så du slipper denna väntan!! Och GRATTIS till DT-uppdraget hos Kortmakaren!! Förstår att de valde dig, du är kanonduktig och verkligen en enorm inspiration!!!

2007-09-27 @ 11:00:10
URL: http://lantisen.blogspot.com
Postat av: SannaF

Jag minns precis hur det var när jag väntade min 3dje! Jag trodde flera gånger att det var dags, men hon var envis och stannade kvar över tiden inne i värmen. Jag gick massor av promenader för att få igång värkar och så...
Men SNART snart har du din lill* gosbebis hos dig!!!
Hoppas det ordnar sig med lägenhet och så för er!
KRam från Sanna

2007-09-27 @ 13:18:30
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Anna G

Ahh jag vet hur det är att vänta... var ju där själv alldeles nyss. Hoppas hoppas at det sätter igång snaart.
Kram

2007-09-27 @ 19:04:08
URL: http://www.annag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0