Hade så skoj igår kväll!

När alla barn väl hade somnat hade jag väldans skoj i min pysselhörna!
Jag plockade fram endel av mina vattenlösliga stämpeldynor (både gamla och nya), min Mini-mister (liten sprayflaska) som jag köpte på mässan och lite vita pappersbitar. Jag tog färger som passade bra ihop och drog mot pappret, sprayade på med vatten och gnuggade lite i omgångar. Resultatet blev jätteläckra bakgrunder som det skall skapas kort av! :D
Inspirationen fick jag under mässan när jag såg en massa härliga demonstrationer.

Ett kort hann bli färdigt och jag blev väldigt nöjd med det, om jag får säga det själv! :D
image760
Flickan "Fairy" från Majaroni Stamps (som kommer från KickisPyssel) har jag färglagt med MCP-teknik och klippt ut och limmat fast över bakgrunden som jag gjorde med mina vattenlösliga dynor. Kvistarna är en stämpel som jag fyndat på Panduro-rea och den har jag stämplat 2ggr och embossat med chokladbrunt pulver. Texten tror jag är från Forma Hantverk, men jag är inte säker. Blinget fyndade jag på Åhlens för 15kr/ark och det kommer från Kärnan (detta är bara en liten del av det som fanns på arket).

Här kommer lite mer jag skapat på sistone:

image761

image764image765image766image767

Kommentarer
Postat av: Karin SN

Vrålläcker kort! Bakgrunden är ljuvlig (visst är det kul att leka med olika tekniker så säg?) och visst är MCP kul! Det blir färgglatt och mjukt på samma gång :-)

2008-04-08 @ 15:33:56
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: yoli

vad mycket fint du gjort... gillar speciellt det läckra kortet överst... Coolt och vilket djup du fått...

kram jorie

2008-04-08 @ 21:53:26
URL: http://www.yolis.blogg.se
Postat av: Susanne

Dina LOs är bra sååååå snygga. Och bakgrunden till kortet - me like! Jag måste nog oxå testa lite.
Kram

2008-04-09 @ 08:36:30
URL: http://www.eleocharispyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0