Lite mer cybercroppande

Har pysslat lite igår kväll till CCn hos AoS och färdigtställt under dagen, men hann inte få det fotat innan det blev mörkt så jag tog scannern till hjälp istället.

Först till "Kortskiss med knorr" där man förutom att inspireras av skissen även ha med mönstrat papper från 2 olika tillverkare och embossing, det klarade jag galant. Vad säger du Katrin, kommer mottagaren bli nöjd tror du? :D

Figuren har jag klippt ut från restbitar av gardinerna jag sydde till lekrummet och monterat med dekopagelim (första gången jag testat det! wow!) Spindelnätet är torrembossat med min bugge och sedan draget på med vit stämpeldyna och embossat med ett genomskinligt glittrigt pulver. Även journalingstjärnan (som är stämplad på ett mönstrat randigt papper) är embossad med ett svart glittrigt pulver, men det syns inte så bra. Embossing gör sig inte så bra scannat helt enkelt. *suck* Glitterlim och 3D-lack på siffran som jag stansat ut i dekorgummi med buggen.

Sedan skulle man inspireras av hemsidan som Indiska har. Blev sådär nöjd, men här är min tolkning iaf:

Scanningen är inte den bästa tyvärr... lite för bulliga saker. Kanske att jag tar och fotar om och byter bilden framöver.
Är väldigt nöjd att jag lyckades få in 9(!) foton på en A4-sida iaf. :D

Följande kort känner jag mig iaf väldigt nöjd med! Måste ta och fota om det i dagsljus så ni kan få se hur fint det är när man inte scannar det... ;)
Utmaningen var att inspireras av en bild. Gjorde den nya kortvikningen jag lärt mig igen. :)

Stängt ovan och öppet nedan.

Alla stämplar utom dörren från Tingtura. Har färglagt med MCP-teknik igen :D

Kommentarer
Postat av: lolla

Vad kortet du gjort blev fint väldigt snyggt målat och en spännande vikning.

kram lolla

2008-12-06 @ 22:52:59
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Åh så fina! Älskar kissekatt kortet!!! Och tack!

2008-12-06 @ 23:55:10
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Stämpelboden

Hej!

Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?

Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!

Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?

Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår....

http://stampelbodens.blogg.se

Kramar från Bloggjägaren Anneli

Tanken är att detta ska kännas lite nyare och mer spännande...

Glöm inte att spara å maila mig länkar på bloggar med StämpelBoden alster! :D

2008-12-07 @ 09:05:54
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Mia

Mycket inspiration att insupa här som vanligt! Tokälskar spiderman-kortet!! Vilken kreativitet!



Kram!

2008-12-07 @ 19:31:20
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0