Rolig postdag idag!

Den började redan tio över åtta i morse med att mitt paket med Copics levererades till dörren. :D
Jag beställde dem i måndags kväll från England och de kom i morse, det kallar jag snabb leverans! Weho! Fast jag har inte haft nån tid att testa dem förrän ikväll. Jag kan bara säga att I LOVE THEM! De är så mycket skönare att färglägga med än ProMarkers! Jag tycker att det blir bättre också och att de har fina (och fler!) färger. Men jag har redan insett att jag "behöver" några färger till som jag saknar... Om nån är sugen på att byta en Cerise (RV06 som jag råkade beställa dubbelt av) Copic Ciao mot en annan Copic Ciao, tex E35 eller E21 eller annan rolig eller braig färg så hojta! :D

Bildbevis på min färgläggning kommer inom kort...

Det andra roliga som kom i posten idag var en superfin KAOS-award från Lillnettan! Visste att den var på väg, men det är alltid en annan sak att se den på riktigt än på nätet! Så här ser den ut (lånar bild från nettans blogg):

Visst är den fin!!! :D

Sedan såg jag idag att jag blivit nominerad av Cyllan också, vilket också gjorde mig jätteglad! Ska bli spännande att se vad hon hittar på...

För er som undrar vad det är jag babblar om så kommer här en beskrivning från upphovskvinnan Yoli taget från hennes blogg.

KAOS (Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje):

En levande logga som sänds till någon man uppskattar! Men istället för att skicka den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får ska i sin tur i mån av tid, lust och ork skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.

Awarden heter som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem, och på dessa alster ska ens egen stil eller specialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10×15cm

Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också. På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man fysiskt kan spara och titta på. I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare; Kanske skriver man en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller så lämnar man bara länk till dem.


Kul va! Så nu ska jag ta och fundera ut vem som ska få mina awarder.... :)

Kommentarer
Postat av: Linda

hihi vad kul att du bestämde dig för att testa copics!! Visst är de sååå underbara!! Tror verkligen att du kommer att bli nöjd! Och visst är Lillnettan sååå duktig!!

2009-05-08 @ 12:01:31
URL: http://lindasysselblogg.wordpress.com
Postat av: Nina

Åh, vad snabba de var med leveransen! Härligt med nya leksaker, va? ;)

Grattis till alla awards!!

2009-05-08 @ 15:45:41
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Anneth Strinnholm

Yeay! :-D Prata inte om copics (håller för öronen) - här har man köpt på sig massa Promarkers som man inte alls har lust/råd/ork att byta ut ju! skrattar

2009-05-09 @ 14:01:12
URL: http://www.lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Miss Goldie

Hej!

Jag har lite frågor om Copics. Jag har använt Promarkers men jag får inte alls till det där med ljusare och mörkare partier (blendern GÅR bara inte att använda) :-)



Funderade först på Tombows men det funkar inte att måla på utprintade bilder med dem. Jag brukar printa ut t.ex. clip-art och färglägga och då smetas bläcket ut då man ska använda vatten med dem.



Så nu funderar jag på Copics. Man ska alltså inte ha vatten med dem, eller? Är de bättre än Promarkers? På vilket sätt? Finns det en blender till Copics också?



Var får man tag på dessa pennor till ett bra pris?



Jag hoppas du kan svara på mina frågor. Det skulle jag uppskatta jättemycket! Ha en bra dag!

Anna-Lena

2009-05-10 @ 08:14:40
URL: http://missgoldies.blogspot.com/
Postat av: gittan

kikat runt lite, så trevliga kort med de stämplarna du gör :)

2009-05-22 @ 18:35:14
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

vart kan man hitta alla dessa söta varelser?

2009-08-01 @ 14:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0