Titta vilken sötnos! ;-)

Så, idag var det ÄNTLIGEN dags att göra ultraljud!!!

Skulle vara där vid 13 så jag och Maja stressade iväg till bussen som gick vid halv. På väg till bussen kom jag såklart på att jag glömt mobilen hemma! Och vi som skulle möta upp med Niklas vid sjukhuset! Nåväl, vi skulle inte hinna hämta den så det fick gå ändå.

Stressade från bussen till Mölndals Sjukhus och hann fram precis till klockan ett, men ingen Niklas nånstans... "Gaah!", tänkte jag, "Jag vill ju ha honom med ju!", hade ju tom ändrat tiden så att han kunde komma. Oh well, vi blev uppropade och gick in. Jag la mig på (den hårda) britsen och Maja tog plats i stolen. Jag sa till henne att titta på "tv:n" och då säger hon "Snart kommer det film!". Det tog en liten stund innan det kom igång och då blev hon lite rastlös, men när bilden väl kom tyckte hon det var lite spännande. Efter en liten stund kom Niklas också! YAY! Så han tog Maja i knät och förklarade för henne vad vi såg på skärmen.

Det är sån fantastisk upplevelse att få se sin lilla bebis på ultraljudet! Blir tårögd varje gång! Den låg där och rörde lite på armar och ben och var så söt! Allt såg jättebra ut sa hon som gjorde ultraljudet. :-D

image195image196

Beräknat datum blev framflyttat en vecka till 25/9, bara ca 10 dagar innan Elias fyller 2 år. :-)

Efteråt sa Maja att hon tyckte det var jätteskoj! Sedan tog vi bussen hem och Niklas åkte tillbaka till jobbet. När vi var hemma och pratade med Vicki om ultraljudet och jag frågade Maja om vad hon sett så räknade hon upp ben, armar, huvud, mage och annat som hon sett. :-) Hon är en sån goding!

Kommentarer
Postat av: silwerstar

Vad skojigt med ultraljud! Jättefina bilder! :-)

2007-04-26 @ 22:14:32
URL: http://silwer.blogg.se
Postat av: Emilia

Åh vad härligt att det gick bra och att Niklas hann komma dit! Jättefina ultraljudsbilder du fick!!

2007-04-27 @ 08:32:37
URL: http://lantisen.blogspot.com
Postat av: Morfen

Åh vad kul med ultraljud och vilka fina bilder du fick. Ska bli spännande att se vad det är för krabat som kommer ut sen och Maja kommer vara en mallig storasyster tror jag. :D "nu kommer det film" det var klart dagens bästa kommentar. :D
Kramisar i massor!

2007-04-27 @ 15:36:32
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Katrin

Å sicken sötnos!

2007-04-29 @ 20:39:27
Postat av: Helena

Härligt!
Sköt om dig nu så hörs vi snart igen
Kram
Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0