Lite julaftonsfoton 2007

Här kommer lite bilder från julaftonsfirandet hos farmor och farfar igår.

Vi försökte oss på att ta ett familjefoto nu när alla var samlade och finklädda (senast vi har är typ 2 år gammalt...) men det var lättare sagt än gjort när man har en vild 2-åring som vägrar sitta stilla... antingen skrek han i mitt knä för att jag höll i honom eller så försökte han smita... det här är nog det bästa från vår kamera, är det nån annan som fått ett bättre så vill jag ha! :-)
image599
Här kommer den småländska tomten och Lucas hjälper gärna till att dela ut alla julklappar.
image600
Maja hjälpte också till lite och var så söt i sin fina klänning och tomteluva.
image602
Elias favoritjulklapp (och vår också, med tanke på hur det ser ut hemma hos oss med en picasso i huset...) var ritplattan! Han satt med den jättelänge och var mycket förundrad till en början av när man suddade ut allt!
image601
Lucas favoritklapp var riddarlegot! "Precis en sån som jag önskade mig!" sa han, och är inte det precis det man vill höra vid julklappsöppningen. :-)
image603
Här sitter jag och hjälper Maja att öppna My Little Pony asken åt henne. Och farmor: när vi åkte hem ville Maja bara hålla i Snövit-dockan i bilen! :-) (här ser man också det vackra halsbandet som jag fick av min älskade make i födelsedagspresent!)
image605
(gammel)Morfar Kurt läser saga för Maja och Lovis som har fått likadana nattlinnen av farmor.
image604

Tusen tack för en härlig julafton farmor och farfar och alla andra som var med och förgyllde dagen! :D

Kommentarer
Postat av: zizzi

Hej och god jul i efterskott. Gott nytt år oxå! Vilken mysig jul ni verkar haft. Älskar den gammeldagse tomten!!!
Ha det bra kära dt-kollega!
Cissi

2007-12-26 @ 00:02:45
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: SannaF

Härliga julfoton!
Det är inte lätt att fotografera flera barn samtidigt ;)
Men samtidigt blir de fotona mer personliga och extra roliga!
God fortsättning!
Kramar från SannaF

2007-12-26 @ 14:50:40
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Carina

ja det där med att få familjefoton är nog inte så lätt, speciellt inte om barnen ska försöka sitta still i nån sekund.

2007-12-30 @ 21:05:09
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0