Här var det sjukstuga...

Elias började hosta natten till söndag och hade ordentligt med feber må-ti. På måndagen började hans hosta låta väldigt jobbig och fortsatte så på tisdagen. Så igår morse ringde jag barnmedicin och vi fick en tid redan efter lunch.
Doktorn tyckte dock att han lät vädigt bra med andning och så, men däremot visade det sig att han hade börjat få öroninflammation på ena örat. Så det blev pencillin till den lilla stackaren + att vi skulle fortsätta med ventoline för hostan. Första gången han fick pencillin igår spottade han ut endel, men gångerna efter har gått jättebra (fast jag får hålla fast honom ordentligt) och han har svalt allt jätteduktigt!

Maja har också börjat hosta stackarn och hon säger ibland "Mamma, jag är sjuk!" och "jag vill ha medicin" fast hon tycker det är jätteäckligt... :-)

Så här stannar vi hemma och kurerar oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0