Magnoliorna kom i förrgår!

Och OJ vad söta de var!!! Är supernöjd med paketet och satt och monterade färdigt och målade hela tisdagkvällen framför tv:n. :-) Här kommer första kortet med de nya stämplarna, skissen jag jobbat efter kan ni snart hitta i skissbloggen. (edit: det är Kortskiss #9)

image277
Det är lite glitterlim och 3D-lack på några detaljer, men det syns inte så bra när man scannar...

Här kommer en LO jag gjorde igårkväll, den handlar om att Elias tidigt lärde sig att stoppa in nappen själv i munnen, och här är det fångat på bild.
image278
De härliga journalingpilarna kommer från InkyWings (tack Lisa!).
Skönt att göra en LO bara för att jag vill och inte till någon utmaning/tävling. :-D

Här kommer lite "gammalt" som jag inte visat än:

image279
Till veckans CardJacked hos Kort i Fokus gjorde jag denna tolkning av ett kort av Petra/Paradise.

image280
Inspirerad av en mjölkannons till Kort i Fokus. Blev inte riktigt som jag tänkt, hade ju helst velat ha mitt Studio-alfabete till, men det har fortfarande inte kommit än *sob*.

image281
Gårdagens skissutmaning hos Kort i Fokus efter en av mina skisser. Även den hittar du i min nya skissblogg. :-) (edit: Kortskiss #4) Den var jätteskoj att arbeta med och kommer nog användas fler gånger. :-)

image282
Till förra veckans skiss hos KiF. Är inte helt nöjd med kortet, men det var mest lite experiment från min sida... nåväl, man kan ju inte bli nöjd med allt... ;-)

image283
Gjord efter förra veckans skiss hos SweScrapbook. Morfar busar med Maja på midsommar -05.

image284
Den här har jag gjort till tävlingen hos Lektyg & Hantverk, och nu finns bidragen upp i deras blogg, så då känner jag att jag kan visa den här. Visst är det ett underbart foto! Älskar den här bilden på Elias!

image285
Den här gjorde jag till Scraputmaningens utmaning att använda sig av utdrag ur mail/dagbok/blogg på sin LO. De här korten har legat ett litet tag så det var skönt att få dem scrappade. Inspirerades av en av Webmosterhelenes skisser (#24).

image286
Till Scraputmaningens utmaning att scrappa memorablia så gjorde jag den här om Elias första maskinklippning, där jag även har med hår från allra första klippningen (gången innan). Jag tror att jag är lite kär i BG:s bokstavsstickers... :-) Om den känns lite bekant så har jag använt liknande upplägg som LOn "Eget svärd".

image287
Till veckans annonsutmaning hos Scraputmaningen skapade jag den här inspirerad av en KICKS-annons. Älskar fotot med den härliga minen! Den visar verkligen hur frustrerande det kan vara att inte komma upp i soffan när man verkligen vill (och när mamma bara tar kort istället för att hjälpa till... :-P ). En riktig racer-LO blev det, klar på ett kick! :-D

Det var allt för den här gången :-) men jag har lite mer som jag inte kan visa än, så det kommer mer, jag lovar! :-D

Hoppas ni hittar nåt ni gillar! Lämna gärna en kommentar!
Kram Kicki

Kommentarer
Postat av: Annelie Maddock

Har fanns det mycket nytt o snyggt sen jag var inne o tittade sist. Du ar verkligen jatteduktig!

2007-06-14 @ 12:23:54
URL: http://annelie.blogg.se/scrapping

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0