Lite "gamla" bilder :-)

Här kommer lite härliga bilder jag tagit på sistone.

Den 15 maj gick vi ner till lekparken en sväng, och precis nedanför vårt hus finns det en liten gräsplätt som nu i vår varit FYLLD med maskrosor (fram tills den klipptes häromdagen, till Majas stora besvikelse) och varje gång vi gått ut så bara MÅSTE Maja plocka lite maskrosor (vilket förövrigt är enda blomnamnet hon kan just nu) och just den här dagen lyckades jag ha med mig kameran så att jag kunde föreviga detta. :-)
image233
Väl nere på lekplatsen lektes det en stund med kusinerna, men Elias började bli trött så jag satte honom i vagnen, men eftersom han vägrade ligga bakåt (vilket han ofta gör när han ska somna i vagnen) så slutade det med att han somnade på min ryggsäck istället. :-D
image234

Här ser ni vår glade lille kille med en av favoriterna, Buzz Lightyear, i handen och en keps på huvudet. Elias tycker att det är väldigt skoj att sätta på saker på huvudet, och just den här gången tog Maja av kepsen och då blev han jättearg! Men när mamma satt på den igen blev han glad igen. :-)
image235

Den 17 maj passade vi Lovis en stund på em/kvällen så att H&R kunde greja i sin lägenhet lite mer ostört. :-) Här kommer en härlig bild på de två bästis-kusinerna :-)
image236

19 maj hade BoSS en stor speldag på kapellet och jag och barnen gick dit efter att Elias sovit middag. Jag fick spelat två spel, det första minns jag inte vad det hette, men det var jätteskoj och såg ut så här:
image237
Sedan spelade jag Colosseum, vilket jag också tyckte var jätteskoj och hemskt gärna spelar igen! (och så var ju allt så snyggt och gubbarna så gulliga också...)
image238

Igår ville Maja bada (vad ovanligt...) så jag började tappa upp vatten till henne, då kommer Elias så klart inspringande i badrummet och ställer sig vid badkarskanten och ropar "da, da, da" (bada, bada, bada) så jag klär av honom med (samtidigt som han försöker klättra i badkaret, halvt avklädd...). Så båda barnen hade en skoj stund i badkaret tillsammans. Elias tyckte det var väldigt skoj att doppa ner ansiktet i vattnet så att han fick skum runt munnen, vilket Maja skrattade åt och utbrast: "Elias ser ut som en tomte!" :-D
image239

Så, det var lite bilder från senaste tiden. Ska ta och ladda upp lite fler pysselalster också så snart jag orkar.

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Sannasmamma

Underbara foton!!
Tyckte speciellt mycket om det bland maskrosor:-)

2007-05-23 @ 16:05:39
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Bodil

oj vad mycket fina kort och lo:s du gjort.

2007-05-23 @ 18:33:16
URL: http://jommasblogg.blogspot.com
Postat av: anneli

Vilka underbara bilder! Och visst ser Elias ut som en tomte (kanske brås på sin morbror Nisse, *haha*)
hoppas vi ses snart, kram kram
Anneli

2007-05-23 @ 22:18:49
Postat av: h

Oj vad mycket fina kort.Jag är så dålig på att fota,fast jag har så bra kamera.Måste,måste bli bättre på det.Översta kortet med maskrosorna var ju så häftigt.Ha en fin helg,
kram!

2007-05-25 @ 10:06:08
URL: http://pixelitpyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0