Maja säger så roliga saker :-)

Måste bara skriva ner en konversation jag hade med Maja i förra veckan. Enligt Niklas är den det roligaste han hört på länge! :-)

Först måste jag bara berätta (vilket är mycket relevant för konversationen) att en av Majas favoritfilmer just nu är "Råttorna i toaletten" aka "Bortspolad" aka "Flushed Away". Har du sett den så blir konversationen nedan MYCKET roligare, om inte, TA OCH SE DEN! Den är faktiskt riktigt skoj!

Förra fredagen skulle jag lämna av barnen hos mormor och morfar en stund medans jag jobbade lite, så jag pratade lite med Maja om det dagen innan. Hon tycker det är jätteskoj att hälsa på M&M och moster och morbröder som bor hemma. Så vi pratade lite om vilka hon skulle träffa och då säger jag att hon får träffa Anna och Annas råttor. Då svarar Maja:
"Mormor kan hjälpa råttorna"
"Vad ska mormor hjälpa råttorna med?" frågar jag då.
"Spola ner dem i toaletten!" svarar Maja då, som om det vore en självklarhet när det gäller råttor.
"Hahahahahaha" svarar jag, för jag tyckte det var jätteroligt! :-D

För er som inte sett filmen ovan och kanske tycker att Majas kommentar kanske låter lite grym mot råttorna måste ta och se fimen så att ni förstår att det inte ALLS är särkilt farligt för råttor att bli nedspolade i toaletten. ;-)

image232

Kommentarer
Postat av: Morfen

Visst är det underbart att få ta del av en sån liten tjejs tankar och funderingar. Här gör Téa sånger av allt för tillfället.. ALLT! Smörgåsen har sin egen, TVn sin egen.. *s* Vad mycket underbart du skapat på sistone förresten!! Du är grym tjejen!

2007-05-22 @ 11:14:22
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0