Blodbad igår...

... well... inte riktigt, men det kändes så en stund!

Ca 18.30 1/4 2008
Precis när jag står i köket och ska göra mat till Hampus som ligger och gnäller på mattan så hör jag en duns och ett vrål från Elias ute i hallen! När jag kommer ut till honom så ser jag att han fått två jack precis under vänster mungipa och har munnen full med blod! Det bara rinner och rinner och jag rusar in till toaletten med honom och försöker skölja honom under vilda protester.
Jag blir lite panikslagen och försöker frenetiskt få tag på Niklas som såklart inte är hemma utan och tränar och hör inte telefonen. Så jag ringer Katrin istället, som bor ett stenkast bort, och som tur är kan hon komma över en stund. När hon kommer så får Hampus äntligen sin mat och Elias vill inte att jag går en cm utan måste sitta i fåtöljen och hålla om honom medans han gnäller och ojar sig. *stackarn!* När hampus fått mat ringer K till sjukvårdsupplysningen för att få lite råd om hur vi ska göra och de tyckte att vi skulle avvakta och se om vi kunde få det att sluta blöda. Så det gör vi.
Strax efter att jag ringde K så ringde jag även mina päron och de sätter sig i bilen och kommer fram strax efter att vi pratat med SVU och då har Elias lugnat ner sig lite. K går och Elias bli såklart jätteglad över att mormor och morfar kommit och leker som sitt gamla jag igen! De stannar tills N kommer hem och då är jag helt slut och har fått huvudvärk, plus att jag dessutom var jätteförkyld, så det var skönt att de kunde komma en stund! Kan ju säga att det var lite känslomässigt påfrestande ett tag!

Idag verkar det som om det läkt ihop ganska fint under natten och E verkar inte så ha ont av det idag så det känns väldigt skönt! Några tänder verkar ha fått sig en liten smäll så jag ska ta och prata med tandläkaren imorgon.

Här kommer några bilder, så om du inte tycker om att se blod och sår så får du titta bort... (gör dem små och klickbara för att minska obehaget)


Kommentarer
Postat av: Smarre

Åh stackars liten! Å stackars mamma oxå för den del. Det brukar göra rätt ont i mammahjärtat vid såna händelser...
:-)
Hoppas tänderna mår bra! Fördelen är att han är så liten så de inte har vuxit färdigt, så det brukar gå bra. Vi har varit iväg ett antal gånger med stötta tänder....
KRAM till er alla!

2008-04-03 @ 08:49:39
URL: http://mariekarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0