Vem behöver mönstrat papper?

Fy vad jag älskar våra stämplar!!! När man sitter och leker med dem så undrar man, vem behöver mönstrat papper? Inte jag iallafall. :D

Här är ett kort som jag gjort till StampARTics tävling att göra just ett kort utan mönstrat papper.

Här kommer så en liten beskrivning på hur jag gjort:
Först tog jag en bit Cardstock i färgen "Paperbag" som kortstomme. Jag stämplade på de tre luciastämplarna och stämplade sedan en extra gång på PostIt-lappar för att göra en mask som jag sedan täckte över motivet med.
Jag sprayade över kortet ganska rikligt med en mist som jag gjort av vatten, Distress Ink Aged Mahogany och Perfect Pearls Copper. Det blev lite för blött tyckte jag så jag sög upp lite med en servett och sprayade en sista gång för att få den effekt jag ville ha. Torkade lite med min embossingfön (tålamod och väntan är inte mina starkaste sidor...).
Färglade sedan motivet med vanliga blyertsfärgpennor utom deras hud som jag lät vara som den var, bara lite rosor på kinderna.
Efter det tog jag min Distress dyna i färgen Fired Brick och en makeup svamp som jag plockade upp färg med från dynan för att sedan dutta på kortet runt motivet tills jag var nöjd. Tog sedan min vita gelly roll penna och drog längs kanterna på motiven för att de skulle "poppa" lite och gjorde lite highlights på motiven och snöflingor på det röda. Stämplade texten med svart dyna 3ggr.
Sedan tog jag Distress dynan Walnut Stain med en annan svamp och duttade längs kanten på kortet och sedan stämplade jag med min favoritswirl runt kanten med samma dyna. Häftade dit banden och sedan var det klart! :D

Så med enkla medel kan man uträtta mycket stort. *hihi*

Alla stämplar (och cardstocken så snart jag hunnit lägga upp den i webshopen) hittar du hos Tingtura.

(fast jag tycker MYCKET om vackra mönstrade papper också! Men jag har börjat lära mig att leva utan dem och det går alldeles utmärkt!)

Kommentarer
Postat av: Muffin

Jättefint kort och vad roligt med en beskrivning på hur du gjort! Låter avancerat, så'nt där har jag aldrig gjort. Den vita linjen runt lyfter verkligen!

Kram o trevlig helg!

2008-12-12 @ 06:35:54
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: MiaS

Superfint kort - så vackert! Vet inte om jag skulle ha tålamod till att göra ett sånt kort :-)

2008-12-12 @ 09:10:03
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Wow så snyggt, Kicki! Du är så duktig! Vill verkligen komma hem till dig och pyssla någon gång snart :D

2008-12-12 @ 11:40:51
URL: http://kittenwalk.net
Postat av: Bente

Så flott kort! Klare og nydelige farger:=)

Postat av: Lillemor

Jättefint! :o)

Postat av: Anja

Supersnyggt överallt. Gillade särskilt swirlen!! Där har du stämplat snyggt.

2008-12-13 @ 20:48:30
URL: http://ueberserioest.blogspot.com
Postat av: Mia

Ja, med de läckra bakgrunderna du gör så behövs ju inga mönstrade papper! Hur läckert kort som helst1



Kram!



PS. Vem älskar inte era stämplar?! =)

2008-12-13 @ 23:23:27
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Milla

Urläckert kort!!

2008-12-14 @ 11:24:16
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Monnah

Ja, du vet verkligen hur man bäst använder stämplar! Jag är fortfarande rätt kass på det, men tycker att det är jättekul. :-)

2008-12-14 @ 19:58:51
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Katrin/Villemamman

Åååå vad fint!! Hur kommer du på att göra det ena finare efter det andra hela tiden?

(å fint filtband, har man fått det i nån liten kalender månntro? :))

2008-12-18 @ 20:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0