Vill du gå på mässa?

Titta in i Zizzis blogg då, för där kan du vinna biljetter till Kortmakarens mässa i Göteborg den 29-30/3!
Skynda, för på fredag kväll drar hon vinnare! :D

-----

Och så har jag blivit "taggad" av Thezzan där jag ska skriva 7 olika fakta om mig själv:

1 - Får väldigt lätt svindel och blir rädd bara av att tänka på att tvätta fönstrena (vi bor på 9:e våningen, och förut på 8:e) men jag har testat på bergsklättring några gånger och tycker det är jätteskoj! Det kanske är för att man inte ser så mycket mer än (berg)väggen då. :D
2 - Jag älskar att pyssla (som ni kanske märkt) och går ofta och tänker på olika saker jag vill göra eller fixa, och önskar att jag hade mer tid och ork att göra allt! Jag papperspysslar, syr, virkar, ritar/målar, broderar och en massa annat pyssligt! Har även i min ungdom (höhö) testat på porslinsmålning bla. Får värsta abstinensen om jag inte får pyssla med jämna mellanrum (som när vi flyttade tex...) :D
3 - Jag tycker det är väldigt intressant och skoj med medeltiden. Jag syr gärna och klär upp mig (och resten av familjen) i vackra medeltidskläder och önskar jag hade mer tid och möjlighet att åka och träffa likasinnade :-) Tills dess får Bohus Fästning och Medeltidsdagarna där varje sommar duga.
4 - Jag är väldigt dålig på att komma ihåg saker (sk teflonhjärna...) och måste alltid skriva ner saker och göra listor, men det händer ändå att inte det heller hjälper... Kan tex prata med någon ny människa vilken presenterar sig och sekunden senare har jag redan glömt vad personen ifråga hette... och det är ju så pinsamt att behöva fråga igen...
5 - Jag tycker det är jätteläskigt med spindlar och insekter över huvud taget, och ropar genast efter maken om något behöver avlägsnas.
6 - Har ett ärr rätt över högra ögonbrynet som kom till när jag på min tvåårsdag tappade en tallrik med kanten rätt på ögonbrynet.
7 - Ville bli arkeolog och har bla läst Arkeologi och Medeltidsarkeologi på sammanlagt 70p (har en 10p C-uppsats som inte har blivit skriven än...) men kom på att det inte alls var vad jag ville bli. Tycker dock fortfarande att det är väldigt intressant med historia, speciellt medeltiden (se punkt nr3) så jag får se om jag gör något med dessa kunskaper någon gång framöver. (Har även 18p till från andra kurser)

Det var lite om mig. Orkar inte skicka vidare till 7 personer till, vilket var tanken. Får se om jag gör det framöver kanske.

Kommentarer
Postat av: Maria Ammar

Stort tack för grattis! *jätteglad*
Ja, det är så skööönt att ha det (förlossningen) avklarad! Har dessvärre haft lite problem med amningen denna gången, då han gapar som en myra *S*... Men det börjar bli bättre med det nu. ;)
Ja visst är bodyn söt, gillar också den... Så smart med alla omlottbodysar som finns nu, så slipper man tråckla över huvudet på dem, även om man har vanan inne *hihi*

Grattis till ditt fasta DT-uppdrag! :D
Så kul med mässa, tyvärr bor man för långt bort! *ler*
Får hoppas att jag kan gå på nästa Stockholmsmässa istället, när lillkillen blivit lite större! :)

Önskar dig en mysig och trevlig helg!

Kramizar

2008-03-14 @ 12:05:07
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: Maria Ammar

Föresten STORT tack för den roliga prinsessbilden jag fick!!! :D
Förlåt att jag inte tackat dig förren nu! *skäms*

2008-03-14 @ 12:06:47
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: zizzi

Vad kul att veta lite mer om dig!
Ha det bra!

2008-03-14 @ 18:24:03
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Pia Scrapangel

Nästa gång kanske ni tar er till medeltidsveckan på gotland också. Har ju hört att det är outstanding.

Trevlig helg Kicki

2008-03-14 @ 21:03:50
URL: http://scrapangel.se
Postat av: Maria/ Kortmakaren

Då jag är borta i en vecka, vill jag passa på att önska dig en riktigt Glad Påsk. Kramar!

2008-03-15 @ 08:34:54
URL: http://kortmakarensblogg.blogspot.com
Postat av: Viktorirmelin

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-05-26 @ 11:21:24
URL: http://viktorirmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0