"Bappu, Bappu! Kom!"

När man hör den frasen hemma så vet man att det är något fuffens på gång... Oftast är det att Elias vill att Hampus följer med in i mammas och pappas sovrum och hoppar i sängen...
Här har jag fångat dem på bild, men var inte snabb nog, så jag fick bara Elias i flykten, men jag gillar fotot ändå, för man ser hur han verkligen skyndar sig iväg nu när han blivit påkommen! :)

Men det är också jätteskoj att se att de kan leka tillsammans och att Elias försöker få med Hampus på sina upptåg, oftast följer H med också, man märker att han tycker om storebror och vill göra som honom. :)
H har blivit så gullig och klättrar ofta upp i soffan och sätter sig bredvid sina syskon när de tittar på film. Så sött! :D

Liten Elias-ordlista också:
Bappu - Hampus
Baaponer - Transformers
Jacka - Macka
Bläple (fast ibland bjäpjä) - äpple
Bupemään - Superman
Dawååås - Star Wars
Majderman - Spiderman (eller Pinnemannen på svenska då :P )
Batman - Batman
öppa den - öppna den (skåpet, våffeljärnet, ugnen etc...)
oppa ner - hoppa/komma ner/lyftas ur sängen
tess - kex
Sedan säger han yoghurt väldigt ofta, för det tycker han är gott, men jag kan inte stava det så som han säger... :P

(och för er som undrar så är E 3år men är lite sen med att tala rent)

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka härliga busungar! Bupemään låter mycket coolare än superman också. =)



Kram!

2008-11-13 @ 20:59:34
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0