Glasögon och klippning

När maja var på sin 4-årskontroll och rutinkollade ögonen så såg hon inte nedersta raden som de kollade. Vid senare kontroller så var det likadant. Hon har även länge klagat på att hennes ögon är "suddiga" som hon säger själv. Efter 5-årskontrollen i vintras så skickades remiss till ögonläkare och för ett par veckor sedan var det äntligen dags. Det visade sig att hon har ganska kraftigt synfel (översynt och brytningsfel har jag för mig det var) och hon måste ha glasögon på sig hela tiden. Så det blev iväg till optikern och prova ut glasögon.

Efter det har Maja frågat nästan varje dag om hennes glasögon är färdiga snart. I slutet av denna veckan så kom det efterlängtade SMSet att glasögonen var färdiga så jag och M gick till optikern och hämtade ut dem. Usch vad det är dyrt med glasögon! Men snygga är de iallfall och hon tycker jättemycket om dem och vill gärna ha dem på sig. Hon har valt bågarna själv och så här såg hon ut strax efter att vi hämtat dem.


(det är väldigt svårt att få normala miner på Maja när man ska ta kort....)

Idag blev det äntligen av att jag klippte pojkarna, de började bli riktigt långhåriga! Så här stor blev högen efter att ha klippt mina små (motsträviga) guldklimpar:

Det översta ljusa är Elias hår och det under som är lite mörkare är Hampus hår.

Kommentarer
Postat av: Nina

Wow, vilka häftiga glasögon!! Hälsa Maja att hon är jättesöt i dem! :D



//en annan glasögonorm

2009-03-30 @ 08:09:32
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Tråkigt att Maja måste ha glasögon, men vilka coola bågar hon valde! :)

2009-03-30 @ 09:55:17
URL: http://kittenwalk.net
Postat av: Morfen

Tråkigt att Maja måste ha glasisar men tack och lov så finns det så mycket snygga barnglasögon numera och jag tror andra barn kan bli riktigt avundsjuka på henne nu. :) Våra grannpojkar har glasögon och Gabbe vill gärna vara lika så han går runt med solbrillor såväl ute som inne när han har lekt med dem. Ha det fint!

Kram, Anna

2009-03-30 @ 11:49:26
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad söt hon är! Hon passar ju jättebra i de glasögonen! Oj, det blev mycket hår...hur långhåriga VAR de egentligen?! =)



Kram!

2009-04-01 @ 17:51:22
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Muffin

Fin tjej i tuffa brillor! Min yngsta har haft glasögon sedan hon var 2 och jag ser det inte som ett problem alls, det har funkat jättebra hela tiden. Hälsa Maja att hon är jättefin!

Kram!

2009-04-01 @ 17:53:27
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Va fin Maja blev i sina glasögon! Melker har samma synfel, så det ligger kanske i släkten... Han blev glad att en kusin oxå fått glasögon...

2009-04-03 @ 12:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0